سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دیونه تو
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


عاشق طبیعت مخصوصا تماشای دریا و غروب دریا ، طرفدار ارامش و بیزار از دعوا ، عاشق بستنی
صفحات وبلاگ
نویسندگان

کرت دانلد کوبین (به انگلیسی: Kurt Cobain) (???? -????) خواننده و نوازنده گیتار آمریکایی و بنیانگذار گروه نیروانا بود.[

کرت کوبین در ?? فوریه ???? در شهر اَبردین ، نزدیک به سیاتل در ایالت واشنگتن به دنیا آمد. مادرش پیشخدمت و پدرش مکانیک بود. در دوران کودکی از برونشیت رنج می برد و از چهار سالگی تحت درمان دکتر، قرص‌هایی برای کنترل اعصاب می‌خورد.

زمانی که هفت سال بیشتر نداشت پدر و مادرش از هم جدا شدند. پس از مدتی دانلد کوبین دوباره ازدواج کرد و کرت هیچ‌گاه نتوانست با نامادری جدیدش رابطه عاطفی برقرار کند. او پس از جدایی والدینش مدتی در منزل خویشاوندان سرگردان بود و دچار ضربه روانی عمیقی شد که آثارش در رفتار‌های ضد اجتماعی دوران نوجوانی او بارز بود و بعدها خود برتأثیر جدایی والدینش بر سیاه شدن موسیقی‌اش صحه گذاشت.

ترانه «Sliver» از آلبوم Bleach منعکس کننده بخشی از زندگی او در دوران جدایی والدینش است.[?] در سال‌های نوجوانی هم مدتی را خارج از خانه و روزگارش را در زیر یک پل ‌گذراند. ترانه «Something in the way» از آلبوم Nevermind در واقع اشاره به دوران آوارگی اوست. بعد‌ها که درباره زندگی‌اش صحبت می کرد گفت: آن زمان یادم می‌آید همیشه شرمنده بودم و واقعا دلم می خواست یک خانواده عادی داشته باشم.

کرت در ابتدا به موسیقی گروه‌هایی همچون بیتلز و مانکیز علاقه داشت ولی پس از مدتی به کیس، سکس پیستولز، بلک سبت و کلش علاقه‌مند شد. گفته می‌شود که در سن ?? سالگی و با دیدن عکسی از گروه سکس پیستولز آرزو داشت خواننده شود. در ?? سالگی اولین گیتارش را هدیه گرفت و به شیوه خودش و بدون آموزگار شروع به نواختن کرد.

او در شهر رم براثر استفاده بیش از حد الکل و قرص آسپرین به کما رفت. بعد از بازگشت به امریکا وی در مرکز ترک اعتیاد بستری شد ولی از آنجا فرار کرد و به سیاتل برگشت. و اقدام به خودکشی با شاتگان رمینگتون کرد. هرچند برخی معتقد بودند که وی به قتل رسیده ولی در پرونده علت مرگ را خودکشی وی دانستند.

جسد کوبین در تاریخ ? آوریل ????(سه روز پس از ‌مرگش) در خانه‌اش در سیاتل ، در حالی که سر او با شات‌گان متلاشی شده بود یافت شد و همانطور که می‌خواست جسدش را سوزاندند.

در بالای وصیت‌نامه او که در کنار جسدش یافت شد کلمه بزرگ بودا جلب توجه می‌کند. بودا نام دوست خیالی کوبین در دوران کودکی‌اش بود.

در خون کرت کوبین مقدار دویست بیست و پنج میلی گرم هرویین یافت شد که
مشخصا از طریق سرنگ و در دو دست او تزریق شده و جای سوزن نیز قابل رویت
بود. از نظر بسیاری، باور این مسئله مشکل بود که کرت مقدار زیادی هرویین
مصرف کند بعد لوله شاتگان را در دهان خود بگذارد و سپس شلیک کند. به نظر
آنها اگر کرت می خواست خودکشی کند می‌توانست به هرویین بسنده کند.

هیچ اثر انگشتی روی شاتگان وجود نداشت که اگر کرت خود کشی کرده پس چه
کسی اثر انگشت او را پاک کرده؟ چگونه نوشته‌ای مینویسید سپس اسلحه خود را
با سه فشنگ پر می‌کنید و در نهایت به خودتان شلیک می‌کنید بدون اینکه اثر
انگشتی باقی بگذارید؟

خلاصه گزارش پلیس سیاتل نیز فرضیه خودکشی را کاملا زیر سوال می‌برد.

خودکشی(مشکوک) وی موجی از شوک روانی در آمریکا و سراسر جهان برپا کرد. در سیاتل هزاران نفر از هوادارانش گرد هم آمدند و با روشن کردن شمع و آوازخوانی یاد او را گرامی داشتند. این گردهم‌آیی به زودی به صحنه درگیری‌های گسترده با پلیس بدل شد. در آمریکا، استرالیا، ژاپن و چندین کشور اروپایی نوجوانان و جوانان دست به خودکشی زدند و تا هفته ها بعد تصاویر کرت کوبین در تلویزیون‌های آمریکا و ترانه‌هایش در رادیوهای این کشور مرتبا پخش می‌شد.

مدت کوتاهی پس از مرگ کرت کوبین، سایر اعضای گروه یک ترانه نا‌تمام را منتشر کردند، از آن پس گروه نیروانا چند آلبوم دیگر نیز منتشر کرد ولی هرگز به محبوبیت قبل دست نیافت.

زندگی کرت کوبین موضوع فیلم مستندی به نام کرت و کورتنی بود که در سال ???? توسط نیک بومفایلد ساخته شد و قرار بود در جشنواره‌ی فیلم ساندنس به نمایش درآید اما با تهدید برگزارکنندگان جشنواره توسط کورتنی لاو مبنی بر شکایت قانونی در صورت نمایش فیلم، آن‌ها از اکران فیلم صرف‌نظر کردند.[?] گاس ون سنت نیز فیلمی با عنوان آخرین روزها درباره‌ی وی ساخته است. در باره کرت و گروه نیروانا کتاب‌های بسیاری نوشته شده‌ که یکی از آنها به فارسی هم ترجمه شده‌است. مجله رولینگ استون در سال ???? و در رده‌بندی ??? گیتاریست برتر تمامی دوران، کرت کوبین را در رتبه ?? قرار داد.



موضوع مطلب : Kurt Cobain, کرت دانلد کوبین

دوشنبه 88 فروردین 10 :: 1:0 صبح

کاترین دوم روسیه (به روسی: ????????? II ???????) که به عنوان کاترین کبیر نیز شناخته می‌شد، امپراتریس کشور روسیه بود. او مدت ?? سال این مقام را داشت[?]. او با نام سوفیا اوگوستا آنهالت زربست در پروس متولد شده بود. او پس از آنکه به مذهب ارتودکس درآمد نام کاترین را برای خویش انتخاب کرد.

در دوران زمامداری کاترین کبیر، روسیه ??? هزار کیلومتر مربع از لهستان و بخش بزرگی از اوکراین را به تصرف درآورد. کاترین اصلاحاتی را در سیستم اداری، قضایی و آموزشی روسیه بوجود آورد.[?] کاترین دوم که بعدها به کاترین کبیر ملقب شد ، شاهزاده خانمی از یکی از دربارهای کوچک کشور آلمان بود که بر حسب توصیه فردریک پادشاه پروس به دربار روسیه راه یافت و به عقد ازدواج پطر سوم خواهرزاده ملکه الیزابت، امپراطریس روسیه درآمد. پطر سوم که مردی کم عقل و سفیه بود پس از آن که به عنوان امپراطور تاج شاهی کشور روسیه را بر سر نهاد، با اعمال و حرکات غیرمنطقی خود طوری عرصه را بر روحانیون، نظامیان و آحاد مردم آن کشور تنگ کرد که همگی باالاتفاق خواهان عزل وی شدند و متعاقب این امر کاترین با همدستی عده ای از درباری ها و نظامیان با انجام یک کودتا، پطر را عزل و خود به عنوان کاترین دوم ملکه روسیه تاجگذاری کرد. پس از آن سرتاسر زندگی کاترین تا زمان مرگش صرف لهو و لعب و شهوترانی گردید و در این راه پوتم کین صدر اعظم مقتدر آن کشور، یار و ندیم او بود. در زمانسلطنت کاترین دوم تمام اصول انسانیت و آزاذگی به زیر پا گذاشته شد و عصر کاترین یکی از ادوار سیاه تاریخ روسیه به شمار می رود. درحالی که کاترین خزانه مملکت را برای خوشامد معشوقه های جوانش به باد یغما می داد، مردم روسیه در فقر و تنگدستی بی حد و حصری غوطه می خوردند. در آخرین سال های عمر کاترین کبیر طبق نص صریح تاریخ ، در بعضی ایالات روسیه، یک رعیت را برای همه عمر به پنج روبل می فروختند و خریداری برای او یافت نمی شد، در صورتی که همان وقت یک گاو نر به نسبت بدی و خوبی از بیست و پنج تا چهل روبل معامله می شد و ملت روسیه طوری مفلوک شده بود که هشت برده که باید مادام العمر برای ارباب خود زحمت بکشند به قدر یک گاو نر فربه و قوی قیمت نداشتند. ملت روسیه نه در دوره ایوان مخوف این قدر گرسنه و درمانده بود و نه در دوره پطر کبیر با آن وحشیگری های مشهور آن پادشاه.در دوره کاترین کبیر طوری توده مردم تحت فشار قرار گرفتند که زمینه انقلابات آینده روسیه را که از نیمه اول قرن نوزدهم شروع شد و تا سال 1917 میلادی ادامه داشت، فراهم نمود. سخن آخر آن که کاترین در هنگام مرگ تنها بود و همچون یک غریب که در کشوری بیگانه بمیرد زندگی را بدرود گفت.






موضوع مطلب :

جمعه 88 فروردین 7 :: 1:0 صبح
1   2   >   
به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای دیونه تو محفوظ است