سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دیونه تو
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


عاشق طبیعت مخصوصا تماشای دریا و غروب دریا ، طرفدار ارامش و بیزار از دعوا ، عاشق بستنی
صفحات وبلاگ
نویسندگان

قلی شیخی

شب گذشته قلی شیخی مدیر مسئول روزنامه توسعه در اثر حمله قلبی در سن 59 سالگی در تهران درگذشت.

رو حش شاد و یادش گرامی باد

 قلی شیخی

  

فهرست :

 بخشی از زندگی قلی شیخی

نحوه آشنایی من با مرحوم

زمان و محل تشریع پیکر مرحوم

مراسم خاکسپاری زنده یاد حاج قلی شیخی در ایذه

عکس های مرایم خاکسپاری

 

 

بخشی از زندگی قلی شیخی:

نام پدر : علی آقا

سال تولد : 1331

محل تولد : ایذه

نماینده دور دوم مجلس شورای اسلامی

حوزه انتخابیه : خوزستان (ایذه)
تعداد آراء : 44,736
درصد آراء : 52.90

وی پس از پایان مجلس دوم، به عنوان معاون وزیر کار به فعالیت می پرداخت. وی همچنین مؤسسه مطبوعاتی توسعه را تأسیس کرد که از جمله دستاوردهای آن، انتشار روزنامه توسعه با گرایش سیاسی طیف کارگزاران سازندگی بود. روزنامه توسعه از سال 1377 آغاز به کار کرد اما برعکس تمامی جاهایی که نوشته اند داوطلبانه باز ایستاد دروغ است چراکه این روزنامه هنوز هم چاپ می شود و دفتر این روزنامه انتهای خیابان فلسطین می باشد.


نحوه آشنایی من با مرحوم

از شماره 72 روزنامه اندیشه نو که مربوط به 7 سال پیش می شود من در این روزنامه مشغول به کار صفحه آرایی بودم و هم اکنون نیز یکی از شغل های من می باشد که دارم. روزنامه اندیشه نو یکی از ارگان های شاخه حزب کار است که مدیریت دوره ایی آن دست جناب آقای دکتر کمالی وزیر کار در دوره ریاست جمهوری آقای آیت الله هاشمی رفسنجانی می باشد که روزنامه اندیشه نو پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری در سال 1388 به دلایل سیاسی بعد از چند بار توقیف شدن در نهایت لغو امتیاز شد.

آشنایی با روزنامه اندیشه نو در سایت ویکیپدیا

حدود 3 سال پیش دفتر ساختمان روزنامه توسعه به دلیل مشکلاتی بسته شد و مدیر مسئول این روزنامه که مرحوم قلی شیخی هست به علت دوستی سابقی که من تازه امشب فهمیدم به دلیل معاونت وزیر کار بود برای مدتی به دفتر روزنامه ما آمدند و بخشی از فضای روزنامه ما به تیم این روزنامه اختصاص داده شد.

از آنجایی را که آن زمان مسئول فنی روزنامه بصورت لفظی من بودم ، مسئول شبکه کردن کامپیوتر های روزنامه توسعه و کابلکشی و رفع مشکلات فنی این روزنامه در دفتر خودمان شدم و هیچوقت یادم نمی رود اولین برخورد من با شخصیت آقای شیخی که فکر کردند چون من زود به دفتر آمده بودم ، من سردبیر روزنامه آن وقت یعنی جناب آقای شیرازی هستم که بعد از رفع سو برداشت ، ایشان لبخند دلنشینی زدند که هرگز از یادم نرفت و نخواهد رفت.

یکی از اعضای تیم روزنامه توسعه که امروز نقش همسرم را ایفا می کند نیز باعث نزدیکی بیشتر من با مرحوم شیخی شد تا حدی که پس از توقیف روزنامه اندیشه نو پیشنهاد همکاری با روزنامه توسعه را به من دادند که به دلایل شخصی  آن را رد کردم.

در این زمان با طراحی وب سایت روزنامه توسعه و آموزش پشتیبانی آن به همسرم پل ارتباطی خوبی میان من و مرحوم شیخی زده شد که در نتیجه آن  بعد ها به عنوان صفجه آرای ویژه نامه های غرب استان تهران در حوزه شهرداری های روزنامه توسعه مشغول به کار شدم و حتی با حضور در دفتر روزنامه توسعه که فکر کنم 3 تا 4 ماه بعد از روزنامه اندیشه نو رفتند باعث آشنایی بیشتر از پیشم با مرحوم شیخی شد و مخصوصا شبهایی که به دنبال همسرم به روزنامه ایشان می رفتم بیش از پیش ما را به هم نزدیک کرد.

این در زمانی بود که روزنامه ما لغو امتیاز شد و دیگر امیدی به باز شدن مجدد آن نداشتیم ، مرحوم شیخی طی نامه ایی که با مهر روزنامه توسعه و امضای وی بود که هنوز هم آن را دارم ، من را مسئول کل ویژه نامه های استان تهران در تمامی زمینه ها اعم از دولتی و خصوصی کرد.

از اینکه می دانم وی همیشه نسبت به پیشرفت همسرم در زمینه خبرنگاری کوشا بوده و همیشه به من لطف داشته هرگز از یادم نخواهد رفت. لبخند شیرینش همیشه در ذهن من و همسرم همچون نقشی به یادگار مانده بر دلمان و ذهنمان حک شده است و تا مادامی که نفس در سینه داشته باشیم زنده خواهد ماند.

به یاد قلی شیخی

فصلی از خاطرات این حقیر با مرحوم شیخی

 

  زمان و مکان تشریع پیکر مرحوم

جمعه مورخ27/8/1390 رأس ساعت 2بعد ازظهر ازمقابل مسجدامام علی(ع) واقع در ایذه- ابتدای محله ی کنجشگیر = تابوتش را برآئینه دستان داغداران به پرواز دزآوریم  و برای آخرین بار پیکرش را تا محل آرامگاه ابدی اش درجوار منگشت سرافراز (روستای تکاب) همراهی نماییم.


خاکسپاری زنده یاد حاج قلی شیخی در ایذه

پیکر زنده یاد حاج قلی شیخی روی دستان دهها هزارنفر ازمردم فیهم وقدرشناس ایذه وباغملک به طول سه کیلومتر در زادگاهش تشیع و در میان سیل اشک داغداران و آسمان به سوگ نشسته ی روستای تکاب به خاک سپرده شد. این حضور پرشور مردمی و خودجوش آنها نوعی تقدیر وسپاس از خدمات صادقانه ی این معلم اخلاق و اسوه ی ماندگار بختیاری بود .
در این مراسم  جمع کثیری از مسئولین کشوری و محلی خوزستان نیز حضور داشتند . آنچه که بیش از همه در این مراسم تشیع چشمان اشک آلود ما را نوازش میکرد «حلقه ی وحدت مردمی ازطوایف مختلف بختیاری وکهگلویه وبویراحمدی بود که در دامنه ی زاگرس با شلیک گلوله های ده تیر و برنو-کلانشیف و ذالک دایره ای را به شعاع صدها انسان تشکیل داده بودند.که بدلیل تألمات روحی فعلا قادر به توصیف آن نیستیم و بزودی فیلم 5دقیقه ای این مراسم را در همین وبلاگ جهت تنویر و احترام به کاربران گرامی بارگذاری می نماییم.

 

عکس های مراسم خاکسپاری

خاکسپاری1

خاکسپاری2

خاکسپاری3

خاکسپاری 4

 




موضوع مطلب : قلی شیخی, مطبوعات

جمعه 90 آبان 27 :: 11:0 عصر

عجب روزگاری داریم

امروز ظهر آمدم تا وبلاگم را به روز کنم اما یه صفجه دیدم که گفت فیلتر شدم . آخه چرا ؟

چون انتقداد می کنم ؟

چون دوست دارم ایرانم

ایران وطنم از یک زاویه فقط رشد نکنه

چون دوست دارم ایرانم فرهنگ اصیلش رو از یاد نبره ؟

مگه به ما یاد ندادن که تاریخ تکرار می شه ؟ مگه معلم های ما که دهه 60 درس می دادن درست همون موقه انقلاب و دیدگاه های پر از شور و اشتیاق دوره امام (ره) به ما یاد ندادند که از تاریخ درس بگیریم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

حالا که داریم انتقاد می کنیم که چرا نامی از اونها برده نمی شه ؟

چراتخریب می شه و چرا داریم فرهنگ ایرانیت مون را از یاد می بریم اون هم نه در جهت ضعیف کردن پایه های نظام جمهوری اسلامی بلکه بادید اپوزیستی و چرایی ماجرا ..............

نباید بنویسیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

باید بگیم به به  آفرین صد ماشا الله ................

حالم دیگه داره بهم می خوره از (بیببببببببببب) و از (بیببببببببببببببببببببببب) و از اون یکی (بیببببببببب) ولی بجاش آقای (بییییییییییییییب ) میاد هر کاری می کنه خوبه اسمش هم همه جا می خوره ولی تا ما میایم نظر بدیم می شیم این :

فیلتر شدن وبلاگ برای چی ؟




موضوع مطلب :

دوشنبه 90 آبان 23 :: 11:0 صبح
1   2   >   
به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای دیونه تو محفوظ است